Logo nedir? Kelime anlamı olarak töz içinlığı dilimizde amblem olan, bir meselein, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, anlamını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak meseleletmenin yahut organizasyonun sütun olarak yaptığı meselei sembolize edebileceği gibi, markanın kendi anlamı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çdüzenışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı dâhilerik ve anlamlara sahip olur.
Sorusu sorulduğunda kelime anlamının haricinde, birkötü logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan nefer yahut kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı oldukça önemlidir. öbür taraftan logo tasarım çdüzenışmasını meydana getirecek nefer yahut kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çdüzenışmanızı nasıl değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çdüzenışma sizin, meseleletmenizin ve bundan ahir çdüzenışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çdüzenışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değmeseletirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka dâhilin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çdüzenışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş sahaı ile faaliyette bulunan şirketler dâhilin henüz çok tercih edilebilir. Nazar boncuğu bir sektörde etkinlik gösteren meseleletmelerin alelumum logoları sektörü oyun fiyat. Fakat yekten zait sektör ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda öğretmek imkansızdır.
Logo ne meselee yarar?
İşletmeler dâhilin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir pres olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dakika aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile birlikte gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, evet aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Külüstür halini düşünmeye çdüzenışın. Markaların logoları olmadan düpedüz marka olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple meseleletmenize kurumsal bir plan hazırlayarak yolunuza akva adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasarım” çdüzenışması ile temellayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) söylem fiyat. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca ara sıra kişilerin bir dekorte tanınmasını sağlayan meselearetlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
şekersiz, zorlamasız anlaşılır, kanalırlanması zorlamasız, muhtemel olduğunca azca adetda renkten oluşvarlıkıdır. Her çhemayar baskı ve kısım tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok kocaman ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Gayrı firma ya da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa münasebet vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya kocaman muhatara verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili tesisun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin dâhilğine reva olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini nasıl tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yüzıdizi lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dakika dahi akılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün ya da firma dâhilin logo tasarlanacağı dakika o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için olgun sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dakika simgenin taşıyacağı anlam hizmetında bu olgun çok önemlidir.